فاطمه زینب

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

فاطمه زینب

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

پاورپوینت سختی گیر رزینی

دانلود پاورپوینت سختی گیر رزینی بررسی سختی گیر رزینی پاورپوینت جامع و کامل سختی گیر رزینی کاملترین پاورپوینت سختی گیر رزینی پکیج پاورپوینت سختی گیر رزینی مقاله سختی گیر رزینی تحقیق سختی گیر رزینی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 886 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پاورپوینت سختی گیر رزینی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم
سختی گیر رزینی

فهرست مطالب: مفهوم سختی آب
سختی موقت آب
سختی دائم
مبادله کننده یونی
دستگاه سختی گیر
مشخصات فنی سختی گیر
روش احیاء سختیگیر با شیر چند راهه
موارد کاربرد سختی گیرها
طریقه محاسبه مفهوم سختی آب (Hardness): به بخشی از مواد و فلزات محلول در آب گویند که ماهیت رسوبی دارند واز ترکیبات آهن، منگنز، استرانسیم، آلومینیوم و به خصوص کلسیم و منیزیم بوجود می‌‌آیند که 4 مواد اول دارای نسبت بسیار کمتری در آب می‌‌باشند.
بنابراین برای تمام مقاصد عملی می‌‌توان سختی کل را برابر با مجموع یونهای کلسیم و منیزیم دانست.
البته در آبهای طبیعی معمولاً غلظت کلسیم حدود 2 برابر منیزیم است در حالی که در آب دریا غلظت منیزیم حدود 5 برابر کلسیم می‌‌باشد. اما به طور کلی سختی آب را می‌‌توان به دو بخش موقت یا دائم طبقه بندی نمود: - سختی موقت آب (سختی کربناتی) :



در حقیقت املاح بی‌کربنات کلسیم و منیزیم است که در اثر حرارت دادن از حالت محلول به صورت غیر محلول و در نتیجه به رسوب تبدیل می‌‌شود.
- سختی دائم (غیر کربناتی): املاح سولفات، کلراید، نیترات و غیره با کلسیم و منیزیم است که در اثر حرارت دادن رسوب نمی‌کند. * تمامی آبهای طبیعی حاوی غلظتهای مختلفی از نمکهای محلول هستند که این نمکها در آب تفکیک شده و یونهای باردار بوجود می‌‌آورند. یونهای دارای بار مثبت کاتیون و یونهای دارای بار منفی آنیون نامیده می‌‌شوند. واحد سختی در کشورهای مختلف بصورت زیر است. 1- فرانسه: هر واحد سختی برابر است با 10 گرم گربنات کلسیم در 100 لیتر آب (10 میلی‌گرم در لیتر) 2- انگلیس: برابر است با یک گرم کربنات کلسیم در 70 لیتر آب (3/14 میلی‌گرم در لیتر Grain) 3- ایران و آمریکا: برابر است با یک گرم کربنات کلسیم در 100 لیتر آب
(1 میلی‌گرم در لیتر PPM)
بطور کلی سختی موجود در اب باعث مشکلاتی درسیستمهای تاسیساتی و صنعتی می‌‌شوند مبادله کننده یونی(رزین ها): رزین‌های تعویض یونی ذرات جامدی هستند که می‌‌توانند یونهای نامطلوب در محلول را با همان میزان از یونهای مطلوب مشابه جایگزین نماید. رزینهای مصنوعی از نوع سیلیکات آلومینیوممی باشند

و به رزینهای معدنی زئولیت گویند که در طبیعت بصورت سنگهایی یافت می‌‌شود. این مواد, یونهای سختی‌آور آب (کلسیم و منیزیم) را حذف کرده و به جای آن یون سدیم آزاد می‌‌کنند و از این رو به زئولیتهای سدیمی مشهورند. دستگاه سختی گیر:
برای سختی زدایی معمولاً از دستگاه های سختی گیر استفاده می شود.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.